Het Amerikaanse koekjesmerk Honey Maid heeft gereageerd op de homofobe reacties die werden opgewekt door de laatste reclamecampagne. Dit met een commercial die slechts één eenvoudige boodschap uitdraagt, liefde. Alleen dan wel tussen man en man.
In maart lanceerde het koekjesmerk Honey Maid voor hun nieuwe lijn een reclame op televisie waarin families in allerlei samenstellingen werden afgebeeld.
Een van de families was een homostel met een baby. Ondanks dat de reclame door het meerendeel van het publiek positief werd ontvangen. Kwam er op het YouTube kanaal van het merk ook een stroom van negatieve en homofobe reacties op gang.
Kijkers reageerde met termen als: Ik heb medelijden met het kind of smerig. Het bedrijf Honey Maid reageert op haar beurt door nóg een video te maken. Hierin hebben ze alle negatieve reacties afgedrukt, en hebben ze de vellen opgerold om er vervolgens het woord ‘love’ mee te maken. Deze video werd ook op het Youtubekanaal van het bedrijf geplaatst.
Lees ook – Madonna klinkt op eigen Youtube kanaal wel zuiver
“Het is een reclame die laat zien wat families, familie maakt. Kijk hier wat wij met de reacties hebben gedaan,” reageert Honey Maid. Bovenin dit artikel kun je zelf het resultaat bekijken van hun actie tegen homohaat en vóór liefdevolle families in alle mogelijke samenstellingen.
De nieuwe video kon rekenen op bijna 4,5 miljoen views op Youtube, dat terwijl de oorspronkelijke commercial met het homostel ‘slechts’ 600.000 kijkers opleverde. Een slimme zet dus van het bedrijf.
Discussie over post